Kim jesteśmy
Polska Federacja Pickleballa to organizacja, która skupia ludzi pozytywnie zakręconych pickleballem. Pickleball to obecnie najszybciej rozwijający się sport rakietowy na świecie, który tylko w USA ma ponad 40 milionów swoich fanów. Do Polski także już zawitał i powoli zyskuje na popularności. Angażujemy się społecznie, żeby jak najwięcej Polaków doświadczyło tej fantastycznej dyscypliny.
Pickleball to idealne połączenie zabawy, współzawodnictwa i aktywności fizycznej, która jest niezbędna do tego, żeby cieszyć się długim i szczęśliwym życiem. W zachęcaniu Polaków do ruchu jest mnóstwo do zrobienia, dlatego współpracujemy i łączymy siły z każdym, kto podobnie jak my kocha pickleball i zależy mu na jego popularyzacji w naszym kraju.
Polska Federacja Pickleballa jest członkiem The World Pickleball Federation (WPF), światowej organizacji, która wspomaga nas swoją wiedzą i doświadczeniem. WPF działa na rzecz włączenia pickleballa do programu Igrzysk Olimpijskich.
Polska Federacja Pickleballa działa na różnych polach. Współpracujemy z miastami, samorządami, szkołami, firmami oraz innymi organizacjami społecznymi. Prezentujemy pickleballa i jego uroki w mediach, organizujemy treningi pokazowe, turnieje, półkolonie dla dzieci oraz regularne zajęcia sportowe dla wszystkich grup wiekowych. Inspirujemy i tworzymy nowe miejsca w Polsce, gdzie można grać w pikcleballa. Budujemy także pickleballową społeczność w ramach facebookowej grupy @gramy w pickleballa, gdzie dzielimy się nowinkami ze świata pickleballa, piszemy o zasadach gry, pomagamy w doborze i zakupie sprzętu do pickleballa, łączymy graczy oraz podpowiadamy jak grać, żeby czerpać maksymalną radość z tego sportu.
A wszystko po to, żeby pickleball w Polsce prężnie się rozwijał i zyskiwał coraz to nowych zwolenników.
Dołącz do nas i rozwijaj z nami pickleballa w Polsce!
Nie ćwiczymy, by być lepszymi od innych.
Ćwiczymy, by być lepszymi niż byliśmy wczoraj.
Misja
Misją Polskiej Federacji Pickleballa jest promowanie, rozwijanie i upowszechnianie nowej dyscypliny sportu w Polsce, jaką jest Pickleball. Naszym głównym celem jest stworzenie przyjaznej i aktywnej społeczności miłośników tego sportu, który będzie sprzyjać zdrowemu stylowi życia, integracji społecznej oraz promocji wartości fair play – niezależnie od wieku, umiejętności czy też doświadczenia sportowego.
Misja Polskiej Federacji Pickleballa opiera się na wartościach fair play, integracji społeczności miast, miasteczek i wsi oraz na promocji zdrowego i aktywnego stylu życia. Chcemy, aby pickleball stał się popularnym sportem w Polsce, dostępnym dla wszystkich, którzy chcą się nim cieszyć i rozwijać – bez względu na status społeczny, zamożność czy też poglądy polityczne.
Naszymi głównymi celami i założeniami są:
- Rozwój i popularyzacja Pickleballa – chcemy, aby Pickleball stał się popularną dyscypliną sportu w Polsce, dostępną dla osób w różnym wieku i na różnym poziomie zaawansowania. Będziemy zachęcać coraz większe rzesze Polaków do regularnego uprawiania tego pięknego sportu poprzez prezentacje, pokazy, warsztaty i inne wydarzenia, które umożliwią przyszłym graczom rozpoczęcie grania.
- Zakładanie i wspieranie rozwoju społeczności pickleballowych w całej Polsce – marzymy o przyjaznej i zintegrowanej społeczności graczy w Pickleballa. Będziemy organizować zajęcia, pokazy, szkolenia dzieci i dorosłych, turnieje, zawody i wszelkie inne wydarzenia, które umożliwią obecnym i przyszłym graczom spotkanie się, szkolenie, rywalizację w duchu fair play.
- Wspieranie szkolenia i rozwoju talentów – nasza Federacja zamierza wspierać młodych i utalentowanych graczy, starając się pomóc im w rozwoju umiejętności, aby mogli skutecznie konkurować na arenach krajowych i międzynarodowych.
- Budowanie i rozwój infrastruktury – będziemy wspierać wszelkie inicjatywy, związane z budową nowych i modernizacją już istniejących boisk i kortów pickleballowych, aby zapewnić jak najwięcej miejsc do gry w Pickleballa.
- Współpraca z innymi organizacjami i zrzeszeniami – jesteśmy szeroko otwarci na współpracę ze wszystkimi, którym leży na sercu rozwój sportu i rekreacji w Polsce – ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju Pickleballa.
- Współpraca z organizacjami międzynarodowymi – będziemy współpracować z międzynarodowymi organizacjami pickleballowymi, aby godnie reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej. Chcemy brać udział w międzynarodowych zawodach, aby promować Polskę jako liczącego się uczestnika światowej i europejskiej społeczności pickleballowej.
- Edukacja i szkolenie – zamierzamy dbać o systematyczny rozwój wiedzy na temat Pickleballa w Polsce wśród zawodników, amatorów, instruktorów, trenerów, sędziów czy też działaczy sportowych. To wszystko po to, aby Pickleball stał się sportem masowym i dostępnym dla wszystkich.
- Stworzenie Polskiego Związku Pickleballa – będziemy dążyć do tego, aby powstał oficjalny, ogólnokrajowy Związek Pickleballa w Polsce, aby móc oficjalnie reprezentować Polskę na arenie międzynarodowej – szczególnie w zawodach najwyższej rangi – Igrzyskach Olimpijskich, Mistrzostwach Świata i Europy.
- Promowanie zasad fair play i odpowiedniej etyki sportowej – będziemy działać tak, aby Pickleball rozwijał się w sposób oparty na szeroko pojętej kulturze, szacunku, uczciwości i fair play. Zamierzamy promować te wartości wśród wszystkich graczy Pickleballa w Polsce.
Polska Federacja Pickleballa będzie dążyć do jak najdynamiczniejszego rozwoju tego sportu w Polsce, tworząc atrakcyjne warunki do jego uprawiania; promując i popularyzując go wśród wszystkich grup społecznych; współpracując zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym. Jesteśmy przekonani, że Pickleball może przyczynić się do poprawy zdrowia i jakości życia Polaków, tworząc jednocześnie silną i zjednoczoną społeczność miłośników tego sportu.
REGULAMIN POLSKIEJ FEDERACJI PICKLEBALLA
- I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- „Polska Federacja Pickleballa” zwane dalej „Stowarzyszeniem” jest stowarzyszeniem zwykłym, działającym na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach oraz postanowień niniejszego Regulaminu.
- Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, nieposiadającym osobowości prawnej.
- Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polski.
- Siedzibą Stowarzyszenia jest Garbatka, ul. Pastelowa 17
- Stowarzyszenie zostaje powołane na czas nieokreślony.
- Działalność Stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej ogółu Jego członków.
- Stowarzyszenie może używać logo oraz pieczęci z nazwą stowarzyszenia.
- II. CELE I ŚRODKI DZIAŁANIA STOWARZYSZENIA
- Celami działania Stowarzyszenia są:
a/ rozwój, promocja i popularyzacja nowej dyscypliny sportowej, jaką jest pickleball;
b/ upowszechnianie i tworzenie warunków do uprawiania pickleball’a przez dzieci, młodzież, osoby dorosłe i niepełnosprawne;
c/ szkolenie nowych graczy w pickleball’a oraz stałe i systematyczne podnoszenie poziomu gry osób już grających w pickleball’a;
d/ dążenie do utworzenia oficjalnego związku sportowego pickleball’a;
e/ szkolenie i organizacja szkoleń kadry trenerskiej, instruktorskiej i sędziowskiej pickleball’a;
f/ aktywne wsparcie dzieci, młodzieży a nawet osób dorosłych w kształtowaniu rozwoju fizycznego i edukacyjnego – ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój i popularyzację pickleball’a;
g/ promocja wszelkich rodzajów aktywności ruchowej wśród wszystkich grup wiekowych;
h/ edukacja i kształtowanie zdrowych form odżywiania się na rzecz promocji zdrowego trybu życia.
- Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
a/ szeroko pojętą działalność sportową, rekreacyjną i turystyczną;
b/ organizację zajęć sportowych, szkoleń, treningów, warsztatów oraz innych wszelkich form edukacyjnych;
c/ organizację turniejów, obozów oraz innych rozgrywek – również wyjazdowych;
d/ organizację aktywnego wypoczynku dla dzieci, młodzieży i dorosłych;
e/ aktywne uczestnictwo w imprezach sportowych, turystycznych i rekreacyjnych – również wyjazdowych;
f/ aktywną współpracę z organami władzy i administracji państwowej oraz samorządowej a także organizacjami społecznymi i gospodarczymi;
g/ przystępowanie do innych organizacji pozarządowych;
h/ współpracę z mediami, placówkami naukowymi, oświatowymi i turystycznymi;
i/ współpracę z pedagogami, psychologami, animatorami, wolontariuszami oraz trenerami, instruktorami i sędziami różnych dyscyplin sportowych w celu realizacji celów Stowarzyszenia;
j/ zakup sprzętu sportowego, rekreacyjnego oraz turystycznego służącemu realizacji celów Stowarzyszenia;
k/ prowadzenie zajęć sportowo-edukacyjnych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi;
l/ realizowanie projektów współfinansowanych ze środków publicznych oraz pozyskiwanie takich środków;
m/ udzielanie stypendiów, zapomóg i innych form pomocy, których zakres i wysokość każdorazowo określają Członkowie Stowarzyszenia.
- III. CZLONKOWIE STOWARZYSZENIA
- Członkiem Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która nie jest pozbawiona praw publicznych, akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu i cele działania Stowarzyszenia. Osoby małoletnie mogą zostać członkiem Stowarzyszenia za zgodą ich przedstawicieli ustawowych.
- Członków Stowarzyszenia przyjmuje Zarząd w drodze uchwały – na podstawie złożonej pisemnie deklaracji.
- W przypadku odmowy przyjęcia do Stowarzyszenia – kandydatowi przysługuje prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia w terminie 14 dni od daty otrzymania Uchwały Zarządu o odmowie przyjęcia go do Stowarzyszenia.
- Prawa Członka Stowarzyszenia:
a/ czynne i bierne prawo wyborcze do Władz Stowarzyszenia, z zastrzeżeniami wynikającymi z art. 3, ust. 2 i 3 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach;
b/ korzystanie z majątku, dorobku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia;
c/ udział we wszystkich przedsięwzięciach, organizowanych i współorganizowanych przez Stowarzyszenie;
d/ zgłaszanie postulatów i wniosków związanych z działalnością Stowarzyszenia.
- Obowiązki Członka Stowarzyszenia:
a/ branie czynnego udziału w działalności Stowarzyszenia;
b/ wspieranie Zarządu Stowarzyszenia w realizacji celów oraz stosowanie się do jego uchwał;
c/ regularne opłacanie składek członkowskich;
d/ przestrzeganie postanowień niniejszego Regulaminu.
- Utrata członkostwa w Stowarzyszeniu następuje wskutek:
a/ dobrowolnej, pisemnej rezygnacji z przynależności do Stowarzyszenia,
b/ śmierci członka,
c/ utraty pełnej zdolności do czynności prawnych,
d/ utraty praw publicznych w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu powszechnego,
e/ wykluczenia członka przez Zarząd Stowarzyszenia na skutek:
– prowadzenia działalności na szkodę Stowarzyszenia,
– rażącego naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu i uchwał władz Stowarzyszenia,
– nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składek członkowskich przez okres przekraczający 6 miesięcy.
- Stwierdzenie ustania członkostwa lub wykluczenie członka ze Stowarzyszenia następuje w drodze uchwały Zarządu.
- Od uchwał Zarządu o stwierdzeniu ustania członkostwa lub wykluczeniu członka ze Stowarzyszenia – zainteresowanemu przysługuje prawo złożenia odwołania do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji na piśmie. Odwołanie będzie rozpatrzone na najbliższym posiedzeniu Walnego Zebrania Członków. Decyzja Walnego Zebrania jest ostateczna
- IV. WŁADZE STOWARZYSZENIA
- Władzami Stowarzyszenia są:
a/ Walne Zebranie Członków,
b/ Zarząd Stowarzyszenia
- Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia.
- W Walnym Zebraniu Członków biorą udział wszyscy członkowie Stowarzyszenia.
- O miejscu, terminie i porządku obrad Zarząd powiadamia wszystkich członków na co najmniej 14 dni przed zaplanowaną datą Zebrania.
- Do wyłącznych kompetencji Walnego Zebrania Członków należą:
a/ wybór i odwołanie członków Zarządu,
b/ uchwalenie Regulaminu oraz wszelkich jego zmian,
c/ rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań działania Zarządu,
d/ rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków lub jego władze,
e/ rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w sprawach członkowskich,
f/ podjęcie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku.
- Uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia – w pierwszym terminie podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania; w drugim terminie – bez względu na liczbę obecnych członków. Drugi termin głosowania jest jak najbardziej dopuszczalny, jeśli został podany w zawiadomieniu o Walnym Zebraniu Członków.
- Zmiana Regulaminu, rozwiązanie Stowarzyszenia, wybór i odwołanie członków Zarządu oraz rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu dotyczących członkostwa w Stowarzyszeniu wymagają bezwzględnej większości głosów przy obecności co najmniej połowy członków Stowarzyszenia.
- Walne Zebranie Członków jest zwoływane przez Zarząd lub na uzasadniony wniosek co najmniej 1/3 członków Stowarzyszenia.
- Zarząd Stowarzyszenia, zwany dalej Zarządem, kieruje bieżącą działalnością Stowarzyszenia – zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków, działa w jego imieniu i ponosi przed nim odpowiedzialność.
- Zarząd składa się z 2 członków: prezesa i wiceprezesa Zarządu, wybieranych przez Walne Zebranie Członków.
- Kadencja Zarządu trwa 4 lata.
- W przypadku, gdy skład Zarządu ulegnie zmniejszeniu w czasie trwania kadencji, uzupełnienie jego składu następuje poprzez przeprowadzenie wyborów na nieobsadzone stanowisko.
- Stowarzyszenie reprezentuje, również w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych, dwóch członków Zarządu, działając łącznie.
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
- Uchwały Zarządu podejmowane są jednomyślnie.
- Do zakresu działań i kompetencji Zarządu należy:
a/ bieżąca realizacja celów Stowarzyszenia oraz uchwał Walnego Zebrania Członków,
b/ reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
c/ sprawowanie nadzoru nad majątkiem Stowarzyszenia, zgodnie z obowiązującym prawem,
d/ określanie preliminarzy budżetowych oraz szczegółowych kierunków działania Stowarzyszenia,
e/ ustalanie wysokości składek członkowskich oraz innych świadczeń, a także ulg i zwolnień od tychże składek i świadczeń,
f/ zwoływanie Walnych Zebrań Członków Stowarzyszenia,
g/ podjęcie decyzji w sprawie rejestracji statusu Stowarzyszenia jako organizacji pożytku publicznego,
h/ sporządzanie corocznego sprawozdania merytoryczno-finansowego z działalności Stowarzyszenia i przedłożenie go do zatwierdzenia przez Walne Zebranie Członków,
i/ podejmowanie decyzji w sprawie nabycia lub zbycia majątku Stowarzyszenia.
- Podejmowanie przez Zarząd czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członków Stowarzyszenia oraz udzielenia przez nich zgody (pełnomocnictwa) do wykonania tych działań.
- Czynnościami przekraczającymi sprawowanie zwykłego zarządu są:
a/ nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego;
b/ ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego;
c/ zawarcie umowy kredytu lub pożyczki;
d/ przejęcie długu, uznanie długu, zwolnienie długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy;
e/ zaciągnięcie innych zobowiązań przekraczających 10000 zł (dziesięć tysięcy złotych).
- V. MAJĄTEK I ŚRODKI FINANSOWE STOWARZYSZENIA
- Stowarzyszenie uzyskuje środki na działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku Stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
- Majątek Stowarzyszenia stanowią prawa majątkowe nabyte przez Stowarzyszenie w toku działalności.
- Stowarzyszenie może otrzymywać dotacje na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- Wysokość składki członkowskiej jest określana przez Zarząd, po uwzględnieniu dochodów i kosztów ponoszonych przez Stowarzyszenie.
- Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową w zgodzie z obowiązującymi przepisami.
- Decyzje w sprawie nabywania, zbywania oraz obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
- VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia oraz w sprawie zmiany regulaminu podejmuje Walne Zgromadzenie Członków kwalifikowaną większością głosów (2/3) przy obecności minimum połowy uprawnionych Członków do głosowania.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem rozwiązanie znajdują przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach.
Zarząd
Tomasz Gonsiorczyk
Prezes Zarządu Polskiej Federacji Picklaballa
Tomasz Glit
Wiceprezes Zarządu Polskiej Federacji Pickleballa